Úvod > Představujeme > Test zapletených kol Reynolds

Test zapletených kol Reynolds

Team GT bicycles opportunity pod vedením Dušana Olejníčka, měl možnost otestovat na 15ti denním soustředění v Toskánsku zapletená biková kola Reynolds 29" v hliníkové verzi i v karbonovém provedení. Jak tyto testy proběhly a jestli kola úspěšně obstála v testu? Dále se také dozvíte, v čem jsou kola Reynolds napřed oproti jiným firmám a v čem naopak pokulhávají.

Technické parametry



Reynolds 29er Alloy


Hmotnost: 1625 g
Ráfky: 24 mm široké AL ráfky od firmy NO TUBES.
Dráty: 28 drátů. Dvakrát zeslabované kované paprsky DT Swiss.
Niple: Duralové niple DT Swiss.
Náboje: Průmyslová ložiska. Díky adaptérům, které jsou součástí setu je možnost úpravy předního kola na osy QR 9, QR 15 a 20 mm. U zadního kola jsou varianty QR 9 a 142x12.
Uchycení kotouče: 6 ISO
No tubes: Součástí setu je páska no tubes a bezdušové ventilky.
Cena: 14 990 Kč


Reynolds 29er Carbon


Hmotnost: 1555 g
Ráfky: 29 mm široké Carbon ráfky vlastní produkce s nesměrovanými karbonovými vlákny.
Dráty: 24 drátů. Dvakrát zeslabované kované paprsky DT Swiss.
Niple: Duralové niple DT Swiss v červeném eloxu.
Náboje: Průmyslová ložiska. Díky adaptérům, které jsou součástí setu je možnost úpravy předního kola na osy QR 9, QR 15 a 20 mm. U zadního kola jsou varianty QR 9 a 142x12.
Uchycení kotouče: 6 ISO
No tubes: Součástí setu je páska no tubes a bezdušové ventilky.
Cena: 38 990 Kč


Montáž


První montáž No Tubes vyžaduje více trpělivosti. Dodávaná páska je do ráfku akorát a vyžaduje zručnost. Většina plášťů na ráfek naskočila bez problému, některé vyžadovaly více trpělivosti, ale za použití mýdlové vody nebo namokření patky šel plᚍ lehce na ráfek nasadit. K nahuštění bezdušové pneumatiky lze použít obyčejnou dílenskou pumpu, není potřeba kompresor, jako u některých jiných ráfků. Plášť bez problému zapadl do stěny ráfku. Při extrémně nízkých tlacích neměl tendenci plášť ze stěny ráfku vyskakovat. Proto i jezdci, kteří jezdí nízké tlaky v pneumatikách si přijdou na své, a rozhodně se nemusí bát tzv.“ vyzutí“ pláště.



Jízdní vlastnosti


Hlavní výhodou u testovaných kol byla rychlost v rovinatém a mírně zvlněném terénu. Jakmile tyto kola rozjedete, už se velice snadno udržují ve vysoké rychlosti. Další obrovskou výhodou, zejména pro agresivnější styl jízdy, je jejich boční tuhost. I když by se zdálo, že při vypletení s 28 dráty resp. 24 dráty nebude boční tuhost velká, opak je pravdou. Kola skvěle reagují na každé šlápnutí. Pří jízdě ze sedla nemáte pocit, jako u většiny zapletených kol, že se zadní kolo kroutí a je měkké. Přední kolo je dostatečné tuhé, a při náročném sjezdu oceníte jeho tuhost, kdy opravdu při větším zatížení neuhýbá do stran a vede směr, který jste si sami předtím zvolili. V tuhosti a funkčnosti lze jednoznačně pochválit a vyzdvihnout karbonové kola, kde se zvýšila nejen boční tuhost, snížila se hmotnost, ale především za co lze nejvíce pochválit konstruktéry od Reynolds, je vysoký jízdní komfort. Kola jsou opravdu tuhá a reagují na každý silový záběr tím, že vás vystřelí kupředu. Při delším stoupání není znát jakákoliv lenost kol.
Kola jsou vhodná pro široké spektrum jezdců. Jedinou nevýhodou je vysoká cena u karbonových zápletů. Jako dostatečnou náhradu za drahá karbonová kola lze doporučit velice kvalitní Alloy verzi těchto kol, která jsou v poměru cena - výkon bezkonkurenční.



Kola Reynolds jsou dostupná také ve verzi 650b či 27,5" a to jak v karbonovém provedení tak i alloy verzi. Cena karbonu je 38 990 Kč a alloy verze je dostupná za 14 990 Kč.

© 2024 bikeplac s.r.o. | Všechna práva vyhrazena

bikeandride.cz