Úvod > Představujeme > Upgradujte na GT Grade

Upgradujte na GT Grade

GT přichází s novým pojetím silniční cyklistiky. Dalo by se říci, krásná marketingová omáčka, jak je to ale ve skutečnosti. Omkli jsme, vyfotili jsme, a projeli jsme se. Naše dojmy - něco na tom novém GT Grade bude…


GT Grade - ani silnička, ani cyklokros


Je tu od každého něco. Specifická geometrie rámu spolu se širšími plášti zajistí maximální jízdní komfort. O stabilitu se postará kombinace nižšího středu, delšího rozvoru a vzpěr umístěných z vnější strany sedlové trubky. Kokpitu vévodí řídítka se zvláštním vyhnutím spodního oblouku, která vám dodají jistotu v řízení. A to nejdůležitější: zadní “odpružená” stavba, která doslova žehlí silnice. Kdo nevyzkoušel, neuvěří.
GT Grade Carbon je ideální stroj pro každého, kdo má rád rychlost silničního kola a zároveň rád objevuje skryté boční “polnačky” a lesní cesty mimo civilizaci. Prostě takové EnduRoad kolo.







Zadní stavba DualFiber Dynamics doslova žehlí silnice


Tlumení rázů obstarávají nezvykle tenké sedlové vzpěry. Zvláštnost je jejich konstrukce. Nejsou totiž duté, ale plné - to zajišťuje jejich dokonalou pružnost ve vertikálním směru. Na jejich výrobu jsou požity dva lehké a ultratuhé materiály. Kompozitové skelné vlákno a karbon. Pevné skelné vlákno dodává vysokou tuhost, zatímco karbonové vnější vrstvy fungují jako dodatečný tlumič vibrací. To že tento “pružící systém” funguje, jde vidět, již při samotném zatížení sedla. Při jízdě pak máte pocit, jako by jste jeli na podhuštěném kole - tak dokonale GT Grade žehlí české rozbité silnice.








Jak široký plášť GT Grade Carbon pojme?


Zvýšená průchodnost rámu GT Grade Carbon umožňuje použití širších plášťů. Všude se prezentuje, že až do šíře 35C. Ale kolik je to ve skutečnosti v milimetrech? Navíc, docela zásadní není průchodnost u sedlových vzpěr - cca 52mm, ale naopak, průchodnost u středového složení. Ta činí cca 43mm. Průchodnost u přední vidlice je cca 43mm.








Můžete vybírat až ze šesti modelů


V nabídce budou dvě karbonové verze (jedna na Ultegře, druhá na 105) a čtyři hliníkové (105, Tiagra, Sora, Claris). U všech modelů počítejte s kotoučovými brzdami, u karbonových modelů navíc s pevnou přední osou. Použití pevné osy opravdu pomáhá, rozkládá síly rovnoměrně, což je převážně znát při brždění. Vidlice nevibruje a nekope.

Modely budou dostupné na jaře 2015, přesný termín upřesníme.










A jak je na tom GT Grade s pohodlím u hliníkových verzí?


Andy Schmidt - hlavní konstruktér modelu GT Grade říká: “Udělali jsme řadu úprav pro maximální pohodlí, ale limit materiálu je daný. Posun by byl ještě možný, ale stálo by to zbytečně moc peněz.”



Fotogalerie GT Grade Carbon Ultegra


























© 2022 bikeplac s.r.o. | Všechna práva vyhrazena

bikeandride.cz